10 Artis Korea Tercantik 2014

#Top10TheBest.

Korea memang menjadi salah satu negara yang berjaya dalam mengembangkan dunia hiburannya. Tidak hairanlah jika banyak selebriti Korea yang mampu meraih popularitas tinggi tidak hanya di negaranya namun hingga luar negeri dan go internasional.

Tak hanya berbekal wajah cantik dan tubuh sempurna, bakat mereka pun nampaknya terserlah. Bila mereka berlakon nampak real je lakonannya.
Berikut 10 Artis Korea Tercantik 2014.


1. Song Hye Gyo


Song Hye Gyo yang sudah terkenal di beberapa negara Asia, termasuk Indonesia dan dalam beberapa tahun terakhir ini juga sudah terlibat dalam dua filem iaitu The Crossing dan My Palpitating Life di tahun ini.Dengan cemerlangnya kerjaya Song Hye Gyo ini, dirinya juga berjaya mempertahankan eksistensinya di dunia hiburan Korea setidaknya selama hampir 18 tahun.

2. Park Min Young


Wajahnya yang cantik dan lakonannya yang menawan sukses membintangi beberapa iklan besar dan menjadi model video klip sepanjang tahun 2014.

Park Min Young saat ini juga sedang membintangi drama A New Leaf bersama Kim Myung Min, Kim Sang Joong, dan Chae Jung Ahn. Cerita drama tersebut berkisar tentang seorang pengacara yang mencari ingatannya kembali selepas kemalangan.

3. Lee Da Hae


Gadis kelahiran April 1984 ini pertama kali dikenali oleh peminat filem Korea semasa berlakon dalam filem Miss Ripley dan juga My Girl. Di tahun 2014 ini Lee Da Hae juga mendapatkan peranan dalam drama Hotel King bersama pelakon Lee Dong Wook.

4. Kim Tae Hee


Kim Tae Hee merupakan artis cantik kelahiran Maret 1980. Kim Tae Hee Berjaya mencapai popularitas di dunia entertainment Korea setelah dirinya bermain di beberapa film seperti Love Story dan Stairway To Heaven.

Selain berakting, Kim Tae Hee juga berkecimpung di dunia fashion dan terlibat kerjasama dengan Samsung, Toyota dan Olympus.

5. Park Shin Hye


Gadis berusia 24 tahun ini mengalami peningkatan kerjaya yang luar bisa cepat.Di usia mudanya, Park Shin Hye telah berjaya membintangi drama popular seperti Stairway To Heaven, Goong S dan Flower Boy Next door. Selain itu, Park Shin Hye baru-baru ini juga diikat kontrak sebagai model untuk majalah InStyle.

6. Shin Min Ah


Shin Min Ah boleh dibilang menjadi salah satu artis wanita senior di dunia entertainment Korea. Lahir pada bulan April 1983, wanita berusia 31 tahun ini Berjaya dalam lakonan serta modelling.

Shin Min Ah telah bermain banyak drama dan contoh yang Hot di pasaran adalah My Girlfriend is A Gumiho. Selain itu, filem My Love dan My Bride.

7. Han Ga In


Han Ga In popular setelah berjaya membintangi banyak filem dan salah satunya adalah film Bad Guy moon.

Tubuhnya yang cantik dan penuh bakat juga membuatkannya berjaya membintangi drama The Great Queen Seondeok. Selain itu, Han Ga In juga sangat bahagia setelah mendirikan rumahtangga sejak tahun 2005 dan memiliki satu orang anak.

8. Ha Ji Won


Lakonan Ha Ji Won yang menawan di beberapa film seperti Hwang Jin Yi atau King 2 Hearts Berjaya menaikkan namanya hingga luar negeri.

9. Eon Jin Son


Eon Jin Son juga dikenali dengan nama Son Ye Jin. Wanita kelahiran 1982 ini sudah bekecimpung dalam dunia hiburan sejak berusia 18 tahun.

Filem seperti A Moment To Remember, April Snow, The Classic, dan Spellbound terbukti membuatkan kerjayanya sebagai pelakon amatla sukses.

10. Yoon Eun Hye



Yoon Eun Hye, Penyanyi dan Pelakon berusia 30 tahun ini memang sudah Berjaya dalam dunia hiburan sejak usianya 15 tahun.

Dalam kerjaya nyanyian, Yoon Eun Hye telah merilis 6 album bersama girlband Baby VOX. Sedangkan dalam lakonan, Yoon Eun Hye Berjaya berlakon dalam drama popular Goong dan Coffee Prince.

Love Korean Drama,
Ita_0139741644
#nornasweet #vitaminshoppe #ShakleeIndependentDistributor
#SetKecantikanShaklee


Comments